volver

El Ayuntamiento de l'Alcora promociona los productos locales a través del Pacto Territorial por el Empleo

L’Ajuntament de l’Alcora aposta per la promoció dels productes locals a través de “Producte Local-Km 0”, marca creada i registrada pel Consorci Gestor del Pacte Territorial per l’Ocupació dels Municipis Ceràmics i la seua Àrea d’Influència.

La regidora d’Ocupació, Nuria Sánchez, destaca la importància de “donar a conèixer i promoure els nostres productes, productes de proximitat i de gran qualitat, acostant-los als consumidors a través de la venda directa o del comerç local”.

La finalitat del projecte és “la creació d’ocupació i diversificació de l’economia a partir d’iniciatives empresarials, individuals o col·lectives, en l’àmbit agrari i agroalimentari- tant agricultors com elaboradors d’aliments- dins dels municipis que formen part del Pacte.

En el marc d’aquesta iniciativa, s’estan duent a terme diverses accions: realització de cursos de formació en agricultura i alimentació; creació d’una marca de Producte Local per a potenciar els productes agroalimentaris de la zona; implantació de Bancs de Terra locals per facilitar l’accés a les parcel·les agrícoles; assessorament de projectes relacionats amb l’activitat agrària i agroalimentària.

Cal destacar que l’Alcora ha acollit recentment un curs impartit per Gerardo Chiva, tècnic del Pacte, en el qual han participat Cervesa Montmirà, 10 live oil, Panadería Albero y Carnicería Pili, elaboradors de l’Alcora adherits a la marca “Producte Local- Km 0”.

En el mateix, s’han tractat importants temes com la qualitat, la seguretat alimentària, la tratzabilitat i APPCC.

Així mateix, l’Ajuntament de l’Alcora promociona aquests productes a través dels diferents esdeveniments que es realitzen en la localitat, com per exemple la Fira del Mussol o la Mostra Cultural de l’Alcalatén, “es tracta d’una manera molt efectiva de donar-los visibilitat”, explica Sánchez.