volver

El Ayuntamiento prepara un Plan Estratégico para poner en valor los recursos turísticos de Alcora

L’Ajuntament de l’Alcora ha començat a treballar en el primer Pla Estratègic de Turisme del municipi. Es tracta d’una ferramenta amb la qual es persegueix potenciar tots els recursos existents en el municipi i crear més oportunitats d’ocupació.

“Tenim molt clar que l’Alcora és un municipi fonamentalment industrial, no obstant això, cal apostar també per altres vies que contribuïsquen al seu desenvolupament econòmic i a la generació de llocs de treball”, ressalta l’alcalde i responsable de Turisme, Víctor Garcia. En aquest Pla “van a ser claus la participació i el consens”, explica Garcia, qui considera “necessària” la intervenció de tots els agents socials i econòmics implicats en aquesta matèria per a la consecució “d’un document integrador i eficaç, que marque les directrius a seguir en els pròxims anys i que siga realment beneficiós per a l’Alcora i l’economia local”.

La Diputació de Castelló ha resolt concedir la subvenció sol·licitada per l’Ajuntament per a l’elaboració d’aquest Pla Estratègic de l’Alcora, d’aquesta manera, la iniciativa es finançarà entre ambdues institucions. La Diputació aportarà el 50% de la despesa subvencionable.

L’empresa “Soluciones Turísticas” és l’encarregada de desenvolupar aquest projecte que es divideix en quatre fases: diagnòstic integral de la destinació, desenvolupament del Pla de Producte, determinació de públics, mercats i estratègies, i presentació del Pla Estratègic.

La primera acció, que es durà a terme en les pròximes setmanes, consisteix en la realització de reunions amb representants polítics i agents socials i econòmics del municipi per tal d’explicar-los el projecte i recopilar informació. Amb tota la informació, es durà a terme l’avaluació dels recursos i oferta bàsica de l’Alcora associada a potencials productes, l’anàlisi dels potencials productes, la identificació de la demanda turística actual i potencial, l’elaboració d’un diagnòstic i l’ajust d’aquest diagnòstic amb els agents implicats.

En la segona fase, s’elaborarà la proposta d’argumentació del producte principal i la determinació dels productes complementaris i els seus components.

El disseny de les propostes es realitzarà en la tercera fase, i finalment, la quarta fase consistirà en la presentació del Pla Estratègic de Turisme, que arreplegarà les necessitats i les accions concretes a dur a terme per tal de potenciar aquest sector.